wtorek, 20 sierpnia 2013

Pieczony pudding z kaszą manną i borówkami


Kiedy trafiłam na ten przepis wiedziałam, że muszę zrobić taki pudding! Czym prędzej zamówiłam kokilki i wzięłam się do roboty. Efekt zadowalający. Poniżej przepis na dwie porcje. Średnio słodkie. Jeśli natomiast lubicie bardzo słodkie proponuję dodać 2 razy więcej cukru.


Składniki:

  • 80 g kaszy manny
  • 2 jajka
  • 2/3 szklanki wody
  • 2/3 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • 3 łyżeczki brązowego cukru
  • borówki amerykańskie
  • masło

Przygotowanie:

Mleko i wodę gotujemy razem z cukrem. Do gotującego się mleka z wodą wsypujemy powoli kaszę mannę, cały czas mieszając, aż do zgęstnienia kaszy. Odstawiamy do ostygnięcia.
Jajka roztrzepujemy ze szczyptą soli. Mieszamy z ostudzoną kaszą i mieszamy/miksujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.
Kokilki smarujemy masłem i obsypujemy kaszą.
Nakładamy po połowie wysokości kokilek, posypujemy borówkami, dodajemy kolejną warstwę i na wierz również nakładamy borówki.
Wstawiamy do nagrzanego do 160 stopni piekarnika i pieczemy przez około 20-30 minut.
Najlepiej smakuje na ciepło.



Smacznego! :)

2 komentarze:

  1. Pudding wyszedł Ci pierwsza klasa! Cieszę się, że jesteś zadowolona z efektu, że smakowało! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Madziu jest to świetny przepis :) Nawet nie wiesz jak byłam szczęśliwa, że trafiłam do Ciebie na bloga :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...