niedziela, 16 czerwca 2013

Kurczak ze szpinakiem i sosem z serka topionego



Kilka lat temu na diecie kopenhaskiej znienawidziłam szpinak.

Okropny, bez smaku, niczym nie doprawiony, bo przecież sól zatrzymuje wodę w organizmie a ja w dwa tygodnie miałam stracić magiczne 10 kg... tak...


Kilka lat później zmądrzałam i wiem, że szpinak można przygotować naprawdę smacznie, do tego szybko i bardzo tanio :)



Składniki:

  • 0,5 kg szpinaku (u mnie mrożony)
  • 1 pierś kurczaka
  • 1 serek topiony (najlepiej kremowy albo czosnkowy)
  • 4 ząbki czosnku
  • łyżka masła
  • ¼ szklanki mleka
  • ok. 200 gram makaronu


Przygotowanie:

Kurczaka kroimy w kawałki, solimy pieprzymy i smażymy na patelni. Kiedy mięsko będzie już gotowe dorzucamy szpinak i dusimy aż do rozmrożenia, dodajemy łyżkę masła, posiekany czosnek, solimy i pieprzymy do smaku. Cały czas dusimy na małym ogniu.

Gotujemy makaron.

Mleko mieszamy z serkiem topionym, jeśli nie wymiesza się na gładką masę to nie ma się czym przejmować, mogą być grudki :). Serek z mlekiem wlewamy do patelni z kurczakiem i szpinakiem.

W zasadzie to już zrobione :)

Teraz tylko na makaron nakładamy naszego kurczaka i możemy zajadać się tymi lekkimi pysznościami.



Smacznego!

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...