sobota, 6 lipca 2013

Spaghetti bolognese

Uwielbiam makarony. Mogłabym jeść je 7 razy w tygodniu. Szkoda tylko, że moje biodra nie dadzą rady tyle znieść :)

Oprócz smaku, doceniam również prostotę, wystarczy, ze do makaronu dodamy odpowiedni sos, trochę mięsa i już mamy cudowną i szybką potrawę.

Ostatni tydzień był dla mnie bardzo intensywny, tak też w mojej kuchni królowało: spaghetti bolognese, spaghetti carbonara i trochę kuchni meksykańskiej (dla odmiany zjedzone przez mojego mężczyznę z makaronem :D).

Szykujcie się kochani na iście włoską ucztę!



Składniki:
  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • 0,2 dag kiełbasy zwyczajnej
  • koncentrat pomidorowy/pomidory z puszki
  • 1 duża cebula
  • przyprawy: sól, pieprz, bazylia, ostra papryka, majeranek ew curry
  • ser żółty
  • makaron

Przygotowanie:

Na patelni smażymy oddzielnie: mięso mielone, które doprawiamy szczyptą soli i pieprzem, następnie kiełbasę i na końcu pokrojoną w kostkę cebulę.
Usmażone składniki wkładamy do garnka i dodajemy koncentrat pomidorowy (lub pomidory). Jeśli jest za gęste to dodajemy ¼ szklanki wody. Gotujemy na małym ogniu i przyprawiamy ulubionymi przyprawami, u mnie znalazły się: sól, pieprz, dużo ostrej papryki, majeranek i curry (taka mieszanka smakuje wybornie :) ). Gotujemy kilka minut, aby potrawa nabrała aromatu przypraw i nakładamy na ugotowany uprzednio makaron. Na całość obficie ścieramy żółty ser.

Szybko i pysznie.
 



Smacznego! :)






1 komentarz:

  1. Ja mam tak samo - uwielbiam makarony, próbuję ich z różnymi sosami i nie wyobrażam sobie bez nich gotowania.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...