sobota, 13 lipca 2013

Spaghetti Carbonara


Na mojej długiej liście rzeczy, które uczynią mnie szczęśliwą jest oczywiście wyjazd do Włoch. Jest to miejsce, które tutaj u nas – w Polsce – oprócz miłości do pięknej architektury, niesamowitych zabytków, pokochałam za kuchnie. Wielokrotnie wspominałam o uwielbieniu tych potraw.

Dzisiaj znowu wracamy.
Tym razem Carbonara.


Składniki:
  • 200 g wędzonego boczku
  • 1 opakowanie serka topionego (najlepiej śmietankowego)
  • 0,5 szklanki śmietany 30%
  • 4 żółtka
  • około 100 gram startego sera żółtego
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka oliwy
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
  • świeża bazylia
  • 400 gram makaronu




Przygotowanie: 


1. Gotujemy makaron. Najlepiej al dente.

2. Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na 1 łyżce oliwy. Dodajemy czosnek

3. W miseczce roztrzepujemy żółtka ze śmietaną i serem. Doprawiamy solą i dużą ilością pieprzu.

4. W garnku rozpuszczamy mało, dodajemy boczek, pokrojony w kostkę serek topiony i podgrzewamy na małym ogniu aż do rozpuszczenia serka. Dodajemy makaron.

5. Na koniec dodajemy masę jajeczną, mieszamy i zdejmujemy z ognia.

6. Dekorujemy bazylią.



Smacznego :)






2 komentarze:

  1. Włoskie klimaty... Ach, rozmarzyłam się. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak... ja też zawsze czuje się jak w raju :)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...