wtorek, 11 czerwca 2013

Pulpety w sosie koperkowym

Gdy miałam 4 lata przestałam jeść mięso.

Gdy miałam 19 lat zachorowałam na anemię.

Gdy miałam 19,5 roku zaczęłam jeść drób.

Gdy miałam 21 lat i 86 dni zamieszkałam z mięsożercom.

Gdy miałam 21 lat i 87 dni zaczęłam gotować dla mięsożercy.

Gdy miałam 21 lat i 88 dni poznałam, że mięso nie jest takie złe.

Gdy miałam 22 lata i 18 dni nadal wiedziałam, że nie lubię smażonego mięsa i żadnych wędlin.

A dzisiaj gdy mam 22 lata i 19 dni pierwszy raz zrobiłam pulpety w sosie koperkowym :)

Składniki:

  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • 2 łyżki mąki
  • 4 łyżki śmietany 18%
  • ¼ szklanki mleka
  • koperek (do wyboru świeży bądź suszony)
  • 1 jajko
  • 1 litr wody
  • bułka tarta
  • 2 kostki rosołowe


Przygotowanie:
 
Do miski wkładamy mięso, dosypujemy 2-3 łyżki bułki tartej, wbijamy jajko i dokładnie mieszamy. Solimy i pieprzymy do smaku.

Formujemy niewielki kulki i obtaczamy w mące.

W garnku gotujemy wodę i dodajemy kostki rosołowe. Gdy przyrządzimy rosół nalewamy go do szklanki (mniej więcej pół szklanki). I mieszamy ze śmietaną, mlekiem, nie może być żadnych grudek. Wlewamy do rosołu. Wsypujmy dużą ilość koperku.

Do garnka wkładamy pulpety obtoczone w mące. Gotujemy około 30 minut.

Najlepiej podawać z chlebem lub ryżem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...