środa, 5 czerwca 2013

Chleb... Najprostszy na świecie

A za naszym domkiem będzie sad zielony,
Ślicznymi kwiatkami pięknie zasadzony,
A za sadem pole z żytem, jak potrzeba,
Żeby żaden głodny nie odszedł bez chleba.


Kilka dni temu upiekłam mój pierwszy chleb. Niestety nie posiadałam zakwasu ale i tak wyszedł pyszny, zbity i idealnie wilgotny.

Podaje Wam przepis, który od bardzo długiego czasu krąży po internecie.



P.S. Po upieczeniu nie wyjmujcie zbyt szybko z piekarnika aby nie opadł tak jak mój... hihih :)


Składniki:

3 szklanki mąki
1,5 szklanki przegotowanej letniej wody
1,25 łyżeczki soli
0,25 łyżeczki suszonych drożdży (instant)
+ ewentualnie dodatki wg uznania (u mnie słonecznik i siemię lniane)


Przygotowanie:

Wszystkie składniki wyrabiamy do uzyskania gładkiej konsystencji.
Odstawiamy na 2-3 godziny do wyrośnięcia. Po tym czasie wyrabiamy ciasto jeszcze raz. Jeśli robimy chleb z dodatkami to teraz należy je dodać.
Wyrabiamy bochenek, który wkładamy do wyłożonego naczynia w którym będzie piekł się nasz chleb (u mnie jest to zwykła blacha). Odstawiamy na kolejne 2 godziny.
Pieczemy w temp. około 230 stopni i pieczemy przez 40-45 minut.



Jest to najprostszy przepis jaki znam. Myślę, że idealny na ten pierwszy chlebowy raz :)

Kolejny chlebek będzie już na zakwasie :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...