wtorek, 23 września 2014

Kurczaczki a'la KFC

Lubię wyzwania. Któregoś dnia podczas wizyty w KFC, mój chłopak zapytał czy potrafiłabym zrobić takie kurczaczki. No ja bym nie potrafiła? :) No to zakasałam rękawy i...



 Składniki:

  • 1 podwójna pierś z kurczaka (około 0,6 kg)
  • mleko
  • dwa jajka
  • mąka
  • pieprz
  • sól
  • przyprawa do kurczaka
  • papryka ostra (jeśli ktoś woli łagodne to słodka)
  • pieprz cayenne
  • płatki kukurydziane
  • bułka tarta
  • olej do smażenia

Przygotowanie:


Na początku kroimy pierś na bardzo cienkie filety. Mi z mojej porcji wyszło około 20 kawałków. Każdy z takich kawałków doprawiamy solą, pieprzem i przyprawą do kurczaka. Wkładamy do lodówki na około 1 h.

Przygotowanie:W tym czasie przygotowujemy z jajek, mąki i mleka gęste ciasto naleśnikowe i doprawiamy je papryką, pieprzem cayenne, solą i normalnym pieprzem.
W kolejnym naczyniu mieszamy bułkę tartą z płatkami. W proporcjach 1 szklanka płatków na 1/3 szklanki bułki. 
W garnku (lub frytkownicy) rozgrzewamy olej do smażenia. Powinno być go dosyć sporo, tak aby kawałki mięsa (ja wrzucałam 3 na jeden raz) całkowicie się zanurzyły.
Kolejnym etapem jest połączenie wszystkich składników. Bierzemy filet kurczaka, całkowicie obtaczamy go w cieście naleśnikowym, płatkach i bułce i smażymy na bardzo gorącym oleju. Takie mięso, na bardzo gorącym oleju i na małym ogniu, smaży się około 2 minut z każdej ze stron. Proponuje, żeby na początku usmażyć tylko jeden kawałek i spróbować czy tak doprawiona panierka jest dla nas odpowiednia.

 


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...